V sredo, 11. 10. 2023, smo na Gozdarskem inštitutu Slovenije v okviru projekta LIFE IP CARE4CLIMATE izvedli delavnico PRENOS ZNANJA ZA RAZLIČNE CILJNE SKUPINE, tretjo in hkrati zadnjo delavnico s tematskega področja "Prenos znanja".

Glavni namen delavnice je bil predstaviti konkretne primere dobrih praks prenosa znanja za različne ciljne skupine. Delavnica je bila namenjena odločevalcem, svetovalnim in strokovnim službam, izobraževalnim ustanovam, nevladnim organizacijam in drugim pomembnim akterjem, ki jih zanima prenos znanja. Dogodka se je udeležilo 17 udeležencev.

Dr. Boštjan Mali, vodja projekta LIFE IP CARE4CLIMATE na Gozdarskem inštitutu Slovenije je pozdravil navzoče in povedal nekaj uvodnih besed o projektu ter besedo predal vodji delavnice Klemnu Strmšniku iz podjetja ZaVita d.o.o.

Prvi del delavnice je bil namenjen predstavitvi dobre prakse komuniciranja s ciljno publiko. Dejavnosti Gozda eksperimentov je predstavila Ajša Alagić, raziskovalka iz Gozdarskega inštituta Slovenije. V okviru Gozda eksperimentov na osnovi t.im. gozdne pedagogike izvajajo različne delavnice in aktivnosti za različne ciljne skupine: otroke, pedagoške delavce, turistične vodiče, … katerega glavni namen je vzbuditev ponotranjanja narave kot vrednote, predvsem pa promocija gozdarske stroke in razširjanje znanstvenih dognanj iz Gozdarskega inštituta Slovenije. Svoje delo prilagajajo ciljni publiki, pri tem pa sledijo skupnim načelom trajnosti, celovitega pristopa, okoljske in družbene odgovornosti in uporabe gozda kot inovativnega učnega okolja. Pri izvajanju svojih delavnic se opirajo na princip tekočega učenja (utemeljitelj Joseph Cornell), ki so ga udeleženci delavnice lahko spoznali med praktičnim prikazom v drugem delu predstavitve v bližnjem gozdu na Rožniku. Dejavnosti so vedno sestavljene iz naslednjih korakov: vzbuditev navdušenja, usmeritev pozornosti, neposredna izkušnja in delitev navdušenja.

Po odmoru za kavo je sledil drugi sklop, v katerem je Klemen Strmšnik na kratko povzel vsebino preteklih dveh predavanj na temo »Prenosa znanja« in podal nekaj praktičnih nasvetov in trikov, ki jih organizatorji izobraževanj lahko uporabimo za učinkovit prenos znanja. Sledila je praktična vaja, v kateri so udeleženci sami pripravili izbran problem in z njim povezano vsebino, ki jo želijo prenesti na ciljno publiko. Opredeliti in opisati so morali ciljno publiko (npr. na primeru oblikovanja person), opredeliti vrsto dogodka (pristop, metodologijo in orodja) ter pripraviti vsebinski program izvedbe organizacije izbranega prenosa znanja. Sledilo je poročanje posameznih skupin in sprotno komentiranje izzivov in priložnosti, ki ga posamezni primeri prenosa znanja ponujajo.  

Razpravo so zaključili z mislijo, kako pomembni sta v resnici komunikacija in uspešen prenos znanja tako znotraj institucije kot izven nje ter ustrezen način podajanja znanja in uporaba ustreznih orodij glede na različne ciljne skupine.

Predstavitev

Več informacij o prvi delavnici iz sklopa »Prenos znanja«.

Več informacij o drugi delavnici iz sklopa »Prenos znanja«.

Pripravila: Simon Zidar, Gal Kušar